marenlilyinnyc2.reismee.nl

Gospel in Harlem

Vandaag is het alweer de laatste dag! En we moeten nog best vroeg op, want we gaan een wandeltour door Harlem doen. Dus snel op naar de ontmoetingsplek.

Daar aangekomen moeten we een tijdje wachten op onze gids, terwijl de andere deelnemers ook langzaam aansluiten. Lily haalt ergens koffie voor ons, want het is best koud, zo vroeg in de ochtend.

De tour is leuk. Veel graffiti, maar ook een stel prachtig statige gebouwen en dit alles uiteraard vergezeld van de nodige geschiedenis van de buurt.

Als afsluiter wonen we een gospeldienst bij. We zijn trouwens meer kerken gepasseerd waar ook gospeldiensten gehouden werden en de groep werd diverse malen uitgenodigd.


Maar we hadden uiteraard een soort contract met de kerk waar wij naar toe gingen. Wel goed om te weten dat er zoveel opties zijn en dat je zo naar binnen kunt lopen!

Best een grote kerk, wij moeten ergens drie hoog achter plaats nemen om de 'echte' bezoekers zo min mogelijk te storen.

En dan komen de eerste zangers. Goh, het viel een beetje tegen ... een paar dames kuise zwarte kleding en prachtige hoedjes, die tamelijk bedaard wat liedjes zingen ... is dat alles?


Nee, dat was niet alles ... na een minuut of 20 komt het echte koor en begint het echt te swingen. Lekker.

Zelfs een drumstel en een electrische gitaar.

Het publiek mag verzoeknummers doen, en eigenlijk had ik om 'Amazing Grace' willen vragen, maar onze gids geeft aan dat wij niet meetellen. Jammer. Eigenlijk denk ik dat ze het best leuk hadden gevonden als ik het toch gevraagd had!
Na een uurtje bonjourt de gids ons naar buiten. Ik had best tot het einde willen blijven, maar ach.

We lopen nog even langs Apollo Theater en horen dat de halve boomstam die binnen staat geldt als een geluksbrenger, mits je erover wrijft. (wij hadden die stam gezien van de week en vroegen ons al af).
Prachtige kledingwinkels, ook. Kijk die schoenen nou toch!

Er stond ook een stalletje met Trump rotzooi, voor de toeristen. Ik wilde er een foto van maken, maar dat mocht niet van de juffer die het stalletje runde. Ik mopperde wat van 'ik wil daar toch eigenlijk geen plaatje van hebben', waarop zij aangeeft er ook niet blij mee te zijn, maar 'het is voor de toeristen, it sells ...' (Later zie ik het stalletje toch nog terug in mijn foto's:)

Terug in Bryant Park worden we nogmaals geconfronteerd met Trump Trash:

Het wordt bijna tijd om te vertrekken, maar we hebben nog net even om ergens te lunchen. Wederom een adresje van Tripadvisor gepikt: Mercato , een Italiaan in Hells Kitchen.
Het was een grappig klein tentje met inderdaad heel lekker eten. Hele lekkere toetjes, ook!


Maar dan wordt het echt tijd om terug te keren naar ons hotel en onze koffers op te halen. UIt reviews wist ik dat het hotel een bijzondere ruimte gebruikte om koffers te stallen en Lily vroeg of we die mochten bekijken. Een prachtige balzaal in de kelder:

We hebben best genoten van het hotel, echt wel een aanrader!
Maar nu is het op naar huis. Het ging weer veel te snel ....
Goodbye New York City:


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!