marenlilyinnyc2.reismee.nl

Brooklyn Day

Vandaag gaat een Brooklyn Day worden. We besluiten om meteen de subway te nemen en in Brooklyn te ontbijten.

Subway art:

Lily heeft een superleuke gids en die bepaalt vandaag onze route. We ontbijten in een superleuk en vooral kleurrijk bagel tentje:

De eigenaresse is een lieve vrouw met een prachtig kleurrijk jasje, dat meteen als reclame dient voor de winkel, die zeker ook kleurrijk te noemen is.

Lily neemt de regenboogversie bagel:

Daarna gaan we op pad langs gekke straatjes en allerlei leuke winkeltjes.

In een daarvan slaagt Lily voor wat leuke kleding en een onwijs mooie leren jas.

We drinken wat in een oude bowling alley/ bar. Zo gezellig en gek Amerikaans!

En zo te zien ook op een route van een wandeltocht, er komen een stel jongelui, die onder begeleiding van hun gids een balletje komen gooien.

Ook duiken we een gek, klein museumin:

Naast wat interessante rariteiten hebben ze ook een hele verzameling kerstspullen. Het blijkt dat ze vanavond een feestje organiseren. Jammer dat het toch wel uit de buurt is, anders hadden we zeker nog even langsgekomen!

Een grappige ATM:

Street Art:

Een zielig kersttafereeltje in een voortuintje:


en her en der is er nog wat over van Halloween:

Toch ook blijkt dat een aantal winkeltjes die in de tamelijk nieuwe gids worden aangeraden al weer gesloten zijn .... Trouwens, dat lot is ook het museum van morbid anatomy beschoren ... ik heb notabene pas nog hun website bezocht! Dat is balen, zeg!

Nu ja, niets aan te doen .... dan duiken we maar de pizzeria in die we op de heenweg naar het museum zijn gepasseerd. Het is immers best wel etenstijd.

het is een sfeervol tentje met heerlijk ouderwetse muziek. We zijn redelijk vroeg, en dus een tijd lang de enige gasten. Maar even later komt er een viertal zeer Amerikaans (Brooklynse) jonge zwarte mannen ook een hapje eten.

het is heerlijk om dat stel een beetje te volgen. De pizza is trouwens ook erg lekker.

En kom, omdat we toch al in Brooklyn zijn, besluiten we na de maaltijd een subway en dan de bus te nemen richting Dyker Heights, een buurt die bekend staat om zijn uitbundige kerstversiering.

Ik ben daar vorig jaar ook geweest en vond het echt geweldig leuk en ook Lily is onder de indruk.

Vorig jaar was ik vrij laat, maar nu zijn we er net na het donker. Er zijn dus veel andere mensen op pad en her en der staan wat trucks die warme drankjes verkopen.

Wij gaan voor wat warme chocolademelk.

'Zo, u doet nu vast goede zaken!?'

'Ach mevrouw, het is hard werken. Ik zat liever op de bank met mijn gezin ...'

Zeur! Je kiest er toch zelf voor hier te gaan staan? Wat moeten wij nou met jouw zogenaamde zielige verhaal?

We hebben een beetje last van leedvermaak als we onze koude tocht langs de prachtige versierde tuinen voortzetten. Diverse fonteintjes zijn bevroren en even later worden we ingehaald door een pekeltruck ... en het blijkt dat hun pekelzout zo groot is als forse hagelkorrels! En die korrels vliegen om onze oren!

Na een uurtje of anderhalf wordt de kou ons teveel en besluiten we terug te gaan naar de bushalte. Alwaar we uiteraard de bus net weg zien rijden.

Als de volgende eindelijk klopt, blijkt mijn Metrocard niet te werken ... he? hoe kan dat nou?

Ik heb nog wat andere, oudere metrocards in mijn portemonnee ... ik probeer ze allemaal, maar het wil niet lukken. Yikes.

Een oudere dame geeft me haar bejaardenpas om te swipen. Dat lukt ook al niet. Oh nee, wacht, de chauffeur was vergeten het apparaat op 65+ te zetten.

Ik begrijp zijn gemompel verkeerd en dacht dat we door mochten. Maar nee, ik werd weer teruggefloten.

'Een geldig bewijs, graag?'

'Kan ik met papiergeld betalen?'

'Nee, alleen met munten of een Metrocard'

Tja, die heb ik dus niet. Ik besluit op zijn gemoed te gaan spelen: 'U laat ons hier toch niet in het donker staan????'

Nou vooruit, loop dan maar door ... poeh! Even later vind ik mijn pas in een zijvakje en betaal alsnog, en lachend vervolgen wij onze route terug naar huis.





Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!