marenlilyinnyc2.reismee.nl

Xmas Special

Vandaag gaat onze dag beginnen in Upper West Side, toch wel een van mijn meest favoriete wijken van NYC! Als eerste de kerstmarkt op Columbus Circle, waar we ook besluiten te ontbijten met Koreaanse broodjes.

Het is best koud, vandaag. De kersttentjes zijn weer leuk en ik slaag goed voor een Ganeshabeeldje dat ik in mijn auto wil zetten. Ik ben momenteel helemaal in de ban van deze zoon van Shiva.

Dan lopen we de straten van UWS wat door, maar het is er wel tochtig en fris. Al snel duiken wen een Petit Cotedien in, een koffieketen die meest best wel gezellig en zeker ook even lekker warm is.

Daarna vervolgt onze route door Central Park. Langzaamaan is er een waterig zonnetje doorgebroken en het is er rustig en mooi.

We zien wat red kardinals en ook een zielig eekhoorntje met een lam, kaal staartje. We zouden het diertje zo mee willen nemen, maar ja, los van het feit dat het steeds wegholt, behoort dat natuurlijk niet tot de mogelijkheden ...

De schaatsbaan is lekker bevolkt, zullen we ook even? Het is zo koud, Lily had gister op TV gezien dat het advies werd gegeven om je honden niet alleen een jas, maar ook sokken aan te trekken. En daar wordt hier in NYC gevolg aan gegeven:

Onze volgende stop is de Late Show met Stephen Colbert. Hij is zeer anti-Trumb, dus ik mag m wel.

Het is een lange wacht, dat had ik al in de reviews gelezen, maar gelukkig wel voornamelijk binnen. De sfeer van anticipatie is reuze gezellig. En er wordt zeer efficient aan crowd control gedaan. Helaas mag je absoluut geen foto's maken.

We zitten op het balkon, wat betekent dat we vast en zeker niet in beeld komen. Nu ja, zelf vind ik het niet zo erg ... Het is een oud pand, en de versiering is nogal kerkachtig ... dat wordt versterkt door het bezoek van 'god' ... (die is wel vaker aanwezig bij zijn show)

Het thema van deze uitzending: Stay Human.


De band met de bekende zwarte commentator maakt onwijs leuke muziek .... ik dans lekker mee en duw daarbij mijn nicht zowat van het balkon ... oeps. We beginnen met een intro waarin het publiek vragen mag stellen aan Stephen:

Vraag: 'ben je niet bang voor censuur van Trumb?'

Antwoord: 'hij mag me censureren, maar als hij mijn mening niet wil weten, zal hij ook mijn vingers eraf moeten hakken ...' ... gevolgd door een welbekend gebaar ...

Dit zijn de stukjes die we zagen (je ziet ons niet, maar je kunt ons wel horen!):

(oh, nou, schijnbaar kan ik maar 1 video in het verhaal zetten, dus de links dan maar naar de rest:

Not at the Movies

A Book with no Pages

Een Stand Up Comedian

En een kort interview met Stephen Stages


Voor de avondbesteding gaan we een bezoekje brengen aan de TKTS en het worden alsnog kaartjes voor de bekende Christmas Special in het nog bekendere Radio City. Ik heb die show al eens gezien, maar het bleek dat Lily zich herinnerde dat oma een grote fan was van de Rockettes, en dus mochten we dit niet missen.

Maar eerst nog wat eten. Ik heb wel een leuk adresje op mijn lijstje: Ippudo.

Inderdaad moesten we een half uurtje wachten, maar het bleek absoluut de moeite waard! Onwijs gezellig, onwijs lekker, en Lily tracteerde. Ik heb ook foto's van de hoofdmaaltijd, maar de toetjes waren zonder meer veel fotogenieker:

De show was een groot succes! We hadden prachtige plaatsen, niet ver van het toneel, maar vooral ook op de route van de acteurs en vooral van de kerstman! Echt ongelooflijk leuk!

Buiten blijkt het koud, koud, koud ... we gaan snel terug naar het hotel. Onderweg komen we enorm veel daklozen tegen, een enkeling met een behoorlijke verzameling aan 'spullen' ... Eentje daarvan 'woont' in de straat van ons hotel. Het is een zielige figuur met zijn broek permanent op half elf ... Je moet er toch niet aan denken om met dit weer op straat te moeten slapen! Ontzettend zielig ....

Dankbaar voor onze warme hotelbedden kijken we terug op deze weer o zo heerlijke dag ...





Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!